PIECES SILKEBORG
Succesfuld lokal webshop viser tænder og skalerer til Shopify Plus
Projekt
Redesign
Branché
Fashion
Platform
Shopify
Opnå succes med et holistisk setup
PROCESSEN MOD MÅLET
Vi er på samme bølgelængde – hvilket gør alting nemmere. Med en slagsikker plan er der ingen slinger i valsen. Hos Pieces Silkeborg har de styr på hvad de vil, og med et supplement af vores datadreven tilgang har vi skabt resultater, som vil noget.
VORES ROLLE
Webdesign
E-mail marketing
Facebook & Instagram Ads
Video Content
"WeMaker har gjort et fantastisk stykke arbejde med vores nye webshop. Deres professionelle tilgang har betydet, at vi står MeD ET færdig produkt, som vi er utrolig stolte af"
PERNILLE KVORNING, DIREKTØR & EJER
WEBSHOP
Da vi startede vores samarbejde med Pieces Silkeborg havde de en række forskellige udfordringer med deres hjemmeside. Siden var generelt ikke brugervenlig og konverterede derfor heller ikke optimalt. Derudover var der problemer med sidens hastighed. Den var utrolig langsom og havde problemer med at loade billeder og produkter.
Siden havde ikke noget filtreringssystem på produktsiden, som gjorde det svært for forbrugeren at sortere og finde det de søgte.
Sidens konverteringsrate var lav, på trods af at Pieces har en stor brandværdi.
De følte sig begrænset på deres daværende side og havde svært ved selv at ændre og tilføje de features som de ønskede.
Vores opgave var derfor at udarbejde en helt ny og pæn visuel Shopify-webshop, som skulle øge deres salg og succes online.
LØSNING
For os var det rigtig vigtigt, at lave en shopify hjemmeside, som ikke kun leverede gode tal, men også levede op til Pieces Silkeborgs ønsker til design, hvor de virkelig havde mulighed for, at få deres brand identitet til at skinne igennem.
Helt lavpraksis startede vi med, at optimere på brugervenligheden- herunder fik vi opsat et filtreringssystem, så det nu var muligt for forbrugeren at nå hurtigere frem til det ønskede produkt. Kunden kunne nu filtrere efter brands, størrelse, farve og tilpasse prisen efter ønske.
Efterfølgende gik vi virkelig i dybden med design og detaljer på hjemmesiden, som var med til at danne rammerne for det visuelle look som Pieces Silkeborg prioriterede højt med deres nye side.
RESULTAT
E-MAIL MARKETING (Klaviyo)
Pieces Silkeborg har i de sidste 9 måneder fokuseret på at skalere deres subscriber base, som er steget med 1066%.
Det har blandt andet været ved hjælp af on-site aktiviteter og almene leadgeringstiltag, men også atypiske tiltag hvor vi har kombineret deres nyeste online kanal, Live Shopping, med lead indsamling – hvilket var en succes, hvor der var en tilmeldingsrate på 85%.
Derudover har vi fokuseret på det at lave et overordnet design, som egentlig afspejler deres visuelle identitet. Hvor designet og personliggørelsen har udmundet sig i en procentvis stigning på 267% i Klik raten.
Det har været vigtigt for Pieces Silkeborg, at teste de nuværende automatiseret e-mails for finde uforløst potentiale. Dertil er blevet opsat yderligere 3 flows for at udbygge det eksisterende flow setup.
Det har udmøntet sig i, at Klaviyo står for 25% af den samlet omsætning af webshoppen.
facebook & instagram
Angående video content for Pieces Silkeborg, kom vi med input omkring, hvordan budskaberne kunne formuleres ud til forbrugerne. Vigtige forudsætninger var at videoerne skulle være korte og at der ikke skulle herske tvivl omkring, hvad den enkelte video informerede om.
For at gøre videoerne mere tiltalende, blev der redigeret effekter og tekster ind over personalets veludførte indhold. Derudover tilføjede vi baggrundsmusik for at holde seeren stimuleret.
I løbet af processen, hvor webshoppens forside blev redesignet, tilføjede vi en sign-up page til nyhedsbrevet, som forbrugerne kunne klikke ind på og tilmelde sig. På denne måde vil man hele tiden kunne holde forbrugerne opdaterede omkring de seneste nyheder. Dette vil i sidste ende påvirke konverteringsraten positivt.
video
I Fashion branchen har video en væsentlig rolle, da man har mulighed for at vise en masse forskellige styles, som kan skabe interesse hos kunderne.
Med skarpe visuals og inspirerende videoer kunne man inspirere fashion lovers og derved udvide deres kundeskare med loyale følgere på de diverse platforme.
Hos Pieces Silkeborg har vi eksperimenteret med snakke videoer, hvor der bliver fortalt om fantastiske tilbudskampagne med grafik og rekvisitter, men derudover også vist en masse fedt tøj frem,
Som kunne frembringe lysten og interessen for at kigge forbi Pieces Silkeborgs webshop og se deres udvalg af tøj.
Hos Pieces Silkeborg har der været stort fokus på at producere videoer, som er personlige. Dette kunne vi gøre ved at have faste modeller i videoerne, som så var Pieces Silkeborgs personale.
På denne måde ville kunderne få et bedre kendskab til hvem der arbejder hos Pieces Silkeborg og derudover også få en bedre relation til Pieces Silkeborg. Det har spillet en kæmpe rolle at præsentere sig selv i videoerne og derfor er det blevet en selvfølge for dem. Det mest fordelagtige ved samarbejdet med Pieces Silkeborg har været det gode kommunikation med butikken, hvor der har været plads til sjov og ballede, men også uforglemmelige videoshoots, hvor der har været plads til forbedringer og fri leg.
START DIN ONLINE REJSE MED
WEMAKER