HAVANNA SHOES
En gammel sko-butik åbner op for en ny og moderne verden – Velkommen til det nye Havanna Shoes
Projekt
Webshop
Branché
Fashion
Platform
Shopify
Et samarbejde med Havanna shoes, hvor gensidig respekt og åbne kort er nøglen til det perfekte resultatet.
PROCESSEN MOD MÅLET
Havanna Shoes havde mange visioner for hvordan deres online tilstedeværelse skulle være, dog manglede de det helt rette bureau til at hjælpe dem. Her stod WeMaker klar til at udfylde den rolle, der har resulteret i et utroligt tæt samarbejde, hvor hver en sten blev vendt og velovervejet beslutninger blev taget.
VORES ROLLE
Webdesign
E-mail marketing
Facebook & Instagram Ads
Video Content
"At arbejde med WeMaker er en fantastisk oplevelse. Deres tilgang til arbejdet og deres indsigt og øje for detalje blev meget værdsat."
JAN DAMKJÆR, DIREKTØR & EJER
WEBSHOP
Da vi startede samarbejdet med Havanna Shoes var deres helt store udfordring deres webshop og systemet bag. De kørte på gamle processer, som ikke var opdateret til at kunne videreudvikle og vækste deres shop. Vi skulle derfor have dem over på en shopify løsning, opsætte mailsystem og løfte deres online til nye højder.
Helt konkret startede vi med, at lave primære fokuspunkter/målsætninger, som skulle være de bærende led i Havanna Shoes online succes.
Høj brugervenlighed
Med den daværende webshop løsning, havde målgruppen svært ved at navigere rundt på siden samt foretage et køb via mobilen.
Dette skulle ændres med det nye setup og derfor var fokuspunktet at få vendt det kompliceret navigation til et ukompliceret og let tilgængelig navigation samt forbedret checkout mulighed.
Høj brugervenlighed resulterede i flere konverteringer på mobil.
Efter at have bygget en responsiv webshop som både tilpassede computer og mobil, steg antallet af konverteringer på mobil med +236%. Grunden til den helt store vækst, var at det tidligere setup ikke var tilfredsstillende og afvisningsprocenten var for høj.
Stilrent design samt flere tilføjelser til kurv.
Design på den nye webshop var også en stor prioritering. Det var meget vigtigt, at deres visuelle identitet kom til udtryk. Herunder skulle de besøgende blive inspireret af et stilrent design, hvor udtrykket fra Havanna universet på sociale medier var i fokus.
Ved at implementere en række tiltag, som blandt andet var; troværdighed, tilgængelighed og sikkerhed, fik Havanna Shoes +42% flere tilføjelser til kurv.
E-MAIL MARKETING
Havanna Shoes har i mange år anvendt e-mail marketing, dog aldrig helt på det niveau de gerne selv ville. De stod blandt andet med en forholdsvis gammel e-mail liste, som sporadisk var blevet anvendt og ingen automatiseret e-mails.
Vi arbejdede ud af flere tangenter for at kunne opsætte et komplet setup, hvor det var nødvendigt med en base til for at kunne teste på følgende:
1) Split testing af nye e-mail skabeloner for at forøge klik raten.
2) Opsætte automatiseret e-mails heriblandt Velkomst flow, Abandoned Checkout/Cart, Back In Stock, Browse Abandonment mfl.
3) Finde de engageret subscribers og stimulere dem, og aktivere ikke engageret e-mail subscriberes.
Generelt set har der været fokus på at teste eksisterende setups både automatiseret mail, men også nyhedsbreve både i forhold til Open Rate, Click Rate og Active On Site. Det har betydet, at vi har oplevet en stigning på 544% i forhold til click rate på tværs af kampagner og automatiseret e-mails.
Eftersom et solidt fundamentet var på plads, blev der efterfølgende brugt meget energi på at samle leads ind. Hvor vi har gjort brug af traditionelle lead indsamling igennem on-site aktiviteter på webshoppen, men også i kombination med LIVE Sales, Gamification og Facebook Lead Ads.
Det har betydet kundebasen er steget med 300% på 8 måneder.
facebook & instagram
Vi har med Havanna Shoes arbejdet videre på en i forvejen positiv performance, men hvor der ikke har været synderlig skalering i budgettet.
Vi har haft stort fokus på at kunne få content, filmet med mobil osv., til at performe, så det var nemt at få gang i nye kampagner.
Derudover har det krævet et effektivt arbejdende team, da der ofte har skulle sættes kampagner op dag-til-dag, og optimeres efter det!
Det har betydet at samarbejdet har været enormt dynamisk, og agilt når vi har skulle løbe stærkt,
Det vigtigste for os var at kunne fordoble budgettet i 2022, samtidig med at vi beholdte den gode performance,
Derudover har vi nu et setup, der gør at vi har kunne skalere ad-spend til over 6.000 kr. om dagen, uden at falde i performance, pga. et struktureret framework.
video
Sammen med Havanna Shoes har vi udarbejdet en del video content, som blev produceret måned efter måned.
Dette har resulteret i at Havanna Shoes salg har vækstet gennem annoncering på de forskellige sociale medier.
Her har video content og annoncering i hånd i hånd skabt en masse brand awareness for virksomheden, som har bragt dem en større kundebase.
Der blev produceret forskellige slags videoer hos Havanna Shoes, hvor der var fokus på skomærker og specielle kampagner, som f.eks. kunne være Black Friday og jul.
Grafik og cinematic bevægelser har gjort videoerne lidt mere specielle og har fået dem til at se visuelt godt ud sammen med tilpassende musik og knivskarpe redigeringskundskaber.
Med god forberedelse, kreativitet og “tænke ud af boksen” blev der tryllet magi frem sammen med Havanna Shoes, som i forvejen vidste at video content spiller en kæmpe rolle.
Med godt content og den gode ROAS bragte det et godt smil frem hos Havanna Shoes og travle dage, hvor der skulle pakkes en del sko
Google Ads
Vi har arbejdet videre på Havanna Shoes eksisterende Google Ads data. Vi konkluderede at der var behov for en ny kontostruktur, og der skulle sættes mere fokus på et avanceret produktfeed setup. Via feedoptimering har fokus været, at få så meget data omkring produkterne sendt videre til Google. Dette er f.eks.
- Brand foran produkt titler.
- Inddeling af køn.
- Størrelses-system.
- Farver
- GTIN
- Fragt
- Google Product category.
- Google Product types.
Havanna Shoes har oplevet store forbedringer i deres Google Ads performance med en konverteringsrate, der er steget med 116% og antal konverteringer, der er steget med 72%.
Dette kan tilskrives en solid strategi. Ved at optimere deres produktfeed, fokusere på at tiltrække nye kunder, og ramme den potentielle kunde gennem hele kunderejsen.
Gennem utallige observationer og test på annoncer, søgeord, målgrupper, budstrategier og ikke mindst den nye kampagne type Performance Max, formåede vi at vækste Havanna Shoes via Google Ads og stadig se positiv stigning på ROAS med 34%. Under hele processen har Google kommet med nye tiltag. Derfor har det været vigtigt for os at være up to date. Vi har sørget for at teste forskellige variationer og evaluere på dem. Det har udmøntet sig i et unikt setup for Havanna Shoes.
START DIN ONLINE REJSE MED
WEMAKER